Tagasi: Reklaamtekstide kirjutamise põhialused lehele
Kursuse läbinu oskab:
kokku panna elementaarseid reklaamtekste ning
- hoida neid brändipõhistena
- mitte kõrvale kalduda reklaamifookusest
- vormindada viide enimkasutatud reklaamiformaati
- arvestada lisaks tööealiste sihtgrupile ka laste ja vanurite sihtgrupiga
Iseseisvate tööde hindamisel on mul kaks ülesannet:
1. hinnata formaadi täitmist
2. hinnata sisulist poolt
Siin loengus selgitan kursuse olemust, toimimist ja kahte erinevat teekonda kursuse läbimiseks.
Kõigepealt:
teretulemast reklaamtekstide kirjutamise põhialuste kursusele. See on küll pikk nimi, aga püüdsin panna pealkirja sedasi, et ta annaks võimalikult täpselt edasi kursuse olemust.
Kõik loengute teemad olen valinud siia kursusele oma 20 aastase reklaamiagentuuri kogemuste baasil, silmas pidades kõige enimesinevaid olukordasi turundusalal. Ehk siis teemasid, mida kõigil peaks vaja minema.
Kursuse läbinu oskab:
kokku panna elementaarseid reklaamtekste ning
- hoida neid brändipõhistena
- mitte kõrvale kalduda reklaamifookusest
- vormindada viide enimkasutatud reklaamiformaati
- arvestada lisaks tööealiste sihtgrupile ka laste ja vanurite sihtgrupiga
Iga teema olen jaotanud sedasi, et ükski loeng ei veniks liiga pikaks ja selle saaks sobival hetkel ära kuulata. Kõikides teemades on enam vähem samasugune jaotus: sissejuhatus, teema täpsem selgitus, iseseisev töö ja minupoolne lahendus sellele tööle. Minupoolsed lahendused on siis selle mõttega, et ma saaksin täpsemini edasi anda seda, mida sinult ootan. Minupoolsed lahendused on kuuldavad neile, kes tellisid iseseisvate töödega teekonna.
Nüüd natuke iseseisvatest töödest.
Minu kogemusel on kahesuguseid inimesi - need, kes hea meelega proovivad ja kirjutavad ja saavad tagasisisidet ja teised, kes niiväga ei taha kirjutada. Inimeste õppimismeetodid on erinevad ja tegin siia kaks teekonda - üks on koos iseseisvate tööde ja tagasisidega ja teine teekond on lihtsalt loe ja kuula teekond.
Iseseisvad tööd on olulised selle jaoks, et kui hiljem oled oma reaalsete tööülesannete täitmisel, siis on sul juba oma isiklik kogemus minu kursusest, kuidas ühele või teisele olukorrale läheneda. Ja kes siis ei tahaks ennast proovile panna ja ülesandeid lahendada?
Nii, et kui valisid kuula ja loe teekonna, siis saad kuulata audioloenguid ja lugeda loengu materjale, kui valisid iseseisvate tööde teekonna, siis saad lisaks ka ise kirjutada ja oma kirjutistele ka minupoolset tagasisidet.
Saladuskatte all võin ütelda, et kui klikkad ülesande loengus läbitud, siis saad ligi ka minupoolsele lahendusele. Ega ma oma jutte saladuses ei hoia, aga samas ei taha ka infoga üle koormata neid, kes valisid kuula ja loe teekonna.
Mis kõige tähtsam: reklaamtekstide kirjutamine on lahe ja lõbus tegevus. Kõik on reklaame näinud ja igal inimesel on oma lemmikreklaamid ja kindlasti ka sellised, mis niiväga ei meeldi.
Sinu iseseisvate tööde hindamisel on mul kaks ülesannet:
1. hinnata formaadi täitmist
2. hinnata sisulist poolt, ehk siis et kas selline reklaamtekst võiks äratada tähelepanu ja jääda meelde.
Kui vastasid ennist minu küsimusele, et kas sul on mõni reklaam, mis sulle on meelde jäänud, siis enamasti jäävad meelde need reklaamid, mis eristuvad. Reklaami ülesanne ongi eristuda, seega peab iga reklaam ja iga reklaamtekst püüdlema sinna poole, et eristuda ja meelde jääda.
Soovin olla sulle igal sammul abiks ja kui midagi jääb selgusetuks, siis oled alati teretulnud küsima küsimusi ning täpsustusi.
Siitsamast loengu alt saad klikata järgmisele loengule, see ongi meie esimene teema: brändihääl. Järgmises loengus juhatan sisse brändi hääle temaatika.